familyiseverythiing.blogg.se

Den här bloggen handlar om mig, min familj och våran vardag.

Då kör vi igång igen

Publicerad 2016-11-02 21:54:44 i Allmänt,

 
Halloj allesammans!
Nu känner jag att det är dags att sätta igång med bloggandet igen. Det var väldigt länge sedan! Har haft fullt upp med både det ena och det andra. Men nu när sommaren är förbi är det enklare att ta sig in och skriva.
Vintern närmar sig, det känns verkligen. Ca 50 dagar kvar till julafton, ser fram emot julen så inte mig emot. Längtar efter att julpynta, längtar efter julkalendern, julpyssel osv. Så nu får det gärna komma snö och bli lite ljusare ute. 
Hemma hos oss har dagarna rullat på, det har hänt en del men vi kör på! Senaste som hänt är att jag blivit 30 år, blev verkligen uppvaktad av alla nära och kära. Är så glad av att jag har så fina människor runt omkring mig.
Sen har det hänt en del på förskolan (inget possitivt direkt) men vi har nu beslutat oss för att Jack stannar hemma tills vi får vår vilja igenom. VI har i över ett halvår stridit för en resurs till Jack, men utan resultat.
Trots inviter från habilitering, sjukgymnast trotts läkarintyg från två läkare. Sen våran önskan om att det ska kunna gå bra. Men tyvärr behöver det hända saker för att det ska hända något. Nu har ivf en anmälan gjorts, och vi väntar och ser vart det kommer att leda. 
Förhoppningsvis inser förskolechefen att det inte är hållbart. Ja trivs med personalen, men jag lider över att lägga ansvaret på de som är helt outbildade i diabetes.
SÅ nu har vi stått på oss, så vi får se vart det bär iväg. Och så länge får jag njuta av att umgås med Jack på dagarna!  Har skrivit in mig hos ams,men inte till någon nytta igentligen då jag inte kan gå ut och ta något arbete i dagsläget. Men men det löser sig säkert så småningom . 

Idag har jag vart och gjort en cystoskopi, det gick bra. Mår förvånansvärt bra efteråt. Men det svider förjävligt när man ska kissa. Hoppas det ger med sig tills imorgon. Sen får vi se vad de kommer fram till. Har haft ett flertal uvier de senaste året. Blir liksom riktigt aldrig bra. Även feber som kommer och går precis som den vill. 
Men nu har vi satt igång, så det ska nog hitta vad det beror på.
 
Annars då, jo men det rullar på här hemma. Jack utvecklas med stormsteg, Nova likaså. Hon ha verkligen vuxit till sig sen hon började i skolan. 

Nej nu ska jag försöka ta mig till sängen, men jag lovar att bli bättre på att blogga. Är svårt att veta vad man ska skriva om när man startar upp igen. Men det kommer. :)

Nattinatt
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela