familyiseverythiing.blogg.se

Den här bloggen handlar om mig, min familj och våran vardag.

Då kör vi igång igen!

Publicerad 2015-12-13 23:16:41 i Allmänt,

Hallå!

Efter ett mycket långt uppehåll i bloggandet har jag nu tänkt att köra igång igen. Har helt enkelt inte hunnit med eller haft lust att blogga. Men nu känner jag att det är dags igen. 
Dagarna rullar på , och det har nog hänt rätt mycket sen senast. Julen närmar sig och vi försöker komma in i lite julkänsla här hemma.
Vi har pyntat och bakat och haft det bra. Simon har semester , en vecka kvar. Jätte skönt att ha han hemma. VI passar på att umgås med varandra, familjen och vänner.
Nova har nu jullov, så hela familjen är hemma. Faktiskt väldigt mysigt!
 
 
I helgen har vi haft farfar, Majvor och gamelfarmor på besök. Ätit gott och pratat skit. Har vart jätte trecvligt, sen idag har vi vart till busplejset tillsammans med våra kära vänner. Jätte roligt. 
Imorgon blir de lugnt, har ingenting planerat för imorgon. Har en ganska lugn vecka framför oss. Möte på dagis angående Jacks dagisstart i februari. Känns spännande, och lite overkligt. 
Men tror nog att det kommer gå bra. Det börjar närma sig som sagt, lilla plutt va stor du börjar bli.

Idag har Jack gjort oss väldigt stolta här hemma. Flera gånger ikväll har han velat ha vår uppmärksamhet när han står vi bordet, tv bänken etc. Och när vi tittat på honom så släpper han händerna och står..! Det leendet han ger oss, vi ser verkligen hur stolt han är över sig själv. Och tro mig det är vi med! Duktiga lilla Jack.
SÅ nu går de undan. Han går jättebra med gåvagnen, vänder den utan problem, O nu har han alltså även börjat stå själv utan stöd.
Konstigt att de kan kännas så stort, men det gör det verkligen. Och det tror jag alla mammor och pappor till barn med downs känner. De blir liksom extra stort när det händer något! :)
 
 
 
 
Nej nu är det dags att krypa ner i sängen. Idag har det kommit lite lite snö, och jag hoppas för alla barns skull att det
kommer mera under natten. Tänk vad mysigt det skulle vara att vakna upp och det är mycket snö!
Nattinatt
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela